Taras nad morzem w Saint Adresse lub Ogród w Saint-Adresse (fr. Terrasse à Sainte-Adresse, Jardin à Sainte-Adresse) – to obraz olejny Claude’a Moneta, namalowany w 1867 roku.
Monet namalował ten obraz w wieku 26 lat, w czasie, gdy z grupą swoich przyjaciół z Paryża próbował znaleźć nowe drogi na opisanie rzeczywistości. Artysta, z powodu biedy, musiał opuścić Paryż. Pojechał do swojej ciotki do Sainte-Adresse, miejscowości niedaleko Hawru. Ogród na obrazie był własnością właśnie ciotki Moneta, która na płótnie ukazana jest jako siedząca kobieta z białą parasolką. Obok niej odpoczywa ojciec artysty. Dalej stoi kuzynka ze swoim przyjacielem.
Dwanaście lat po jego wykonaniu Monet wystawił obraz na czwartej wystawie impresjonistów w 1879 roku.

41
Claude MONET (1840 - 1926)

Taras nad morzem w Saint Adresse

Litografia, papier welinowy o wysokiej gramaturze, 37 x 47 cm w swietle passe-partout, , 55 x 70 w oprawie, edycja limitowana, numerowana ołówkiem 118/250, sygnowana z płyty pod kompozycją „Claude Monet”. Sucha pieczęć l.d.: „S.P.A.D.E.M. Paris” (SPADEM jest francuskim odpowiednikiem polskiego ZAIKS), na odwrociu hologram „verification of authenticity”. Oryginalny certyfikat.

Zobacz katalog

Galeria Foksal 17

52 Aukcja. Sztuka Metamorfozy

24.04.2025

19:00

Cena wywoławcza: 1 500 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Taras nad morzem w Saint Adresse lub Ogród w Saint-Adresse (fr. Terrasse à Sainte-Adresse, Jardin à Sainte-Adresse) – to obraz olejny Claude’a Moneta, namalowany w 1867 roku.
Monet namalował ten obraz w wieku 26 lat, w czasie, gdy z grupą swoich przyjaciół z Paryża próbował znaleźć nowe drogi na opisanie rzeczywistości. Artysta, z powodu biedy, musiał opuścić Paryż. Pojechał do swojej ciotki do Sainte-Adresse, miejscowości niedaleko Hawru. Ogród na obrazie był własnością właśnie ciotki Moneta, która na płótnie ukazana jest jako siedząca kobieta z białą parasolką. Obok niej odpoczywa ojciec artysty. Dalej stoi kuzynka ze swoim przyjacielem.
Dwanaście lat po jego wykonaniu Monet wystawił obraz na czwartej wystawie impresjonistów w 1879 roku.