Stylistyka kompozycji wskazuje na lata 1933 - 1935. W tym okresie Dali wykonał szereg rysunków koni przedstawiając je w swoim indywidualnym, nowatorskim stylu.
(porównaj: „Salvador Dali La Obra Pictorica 1904 - 1946”; R.Descharnes,G.Neret;Taschen; Taschen 1999;t.II;str.457).
W późniejszych latach Dali zaczął eksperymentować z metalowymi technikami graficznymi druku wklęsłego, m.in. akwafortą i suchą igłą. Rzadziej akwatintą, gdyż Dalego interesowała bardziej "kreska" rysunku niż jego kolor. W latach 50/60-tych XX w. Dali wykonał niewielką ilość akwafort rysując swoje konie na płycie miedzianej pokrytej mieszanką żywicy, asfaltu i wosku oraz drukując je w niewielkich nakładach.
Prezentowana akwaforta będąca zapewne jedną z pierwszych prób Dalego, pochodzi z kolekcji Pierluigi Graziani włoskiego kolekcjonera i historyka sztuki.
Po kilku latach prób Dali porzucił wykonywanie akwafort na rzecz rysunków, gdyż rysunki przychodziły mu z niezwykłą łatwością, a akwaforty wymagały dużego nakładu pracy. Akwaforty Salvadora Dali są niezwykłą rzadkością na światowym rynku sztuki.
Akwaforta, wysokiej jakości papier Arches, wymiary: 33,5 x 27,5 cm w świetle passe-partout, wymiary całkowite: 55 x 48 cm w oprawie aksamitnego passe-partout, sygnowana ołówkiem przez Salvadora Dali p.d., edycja limitowana do 25 sztuk.
Zobacz katalogStylistyka kompozycji wskazuje na lata 1933 - 1935. W tym okresie Dali wykonał szereg rysunków koni przedstawiając je w swoim indywidualnym, nowatorskim stylu.
(porównaj: „Salvador Dali La Obra Pictorica 1904 - 1946”; R.Descharnes,G.Neret;Taschen; Taschen 1999;t.II;str.457).
W późniejszych latach Dali zaczął eksperymentować z metalowymi technikami graficznymi druku wklęsłego, m.in. akwafortą i suchą igłą. Rzadziej akwatintą, gdyż Dalego interesowała bardziej "kreska" rysunku niż jego kolor. W latach 50/60-tych XX w. Dali wykonał niewielką ilość akwafort rysując swoje konie na płycie miedzianej pokrytej mieszanką żywicy, asfaltu i wosku oraz drukując je w niewielkich nakładach.
Prezentowana akwaforta będąca zapewne jedną z pierwszych prób Dalego, pochodzi z kolekcji Pierluigi Graziani włoskiego kolekcjonera i historyka sztuki.
Po kilku latach prób Dali porzucił wykonywanie akwafort na rzecz rysunków, gdyż rysunki przychodziły mu z niezwykłą łatwością, a akwaforty wymagały dużego nakładu pracy. Akwaforty Salvadora Dali są niezwykłą rzadkością na światowym rynku sztuki.