Dariusz Przewięźlikowski – urodzony w 1968 w Barlinku. Dyplom z ceramiki architektonicznej (1997) ASP Gdańsk. Kurator Toruńskich Międzynarodowych Sympozjów Malarskich Malownicza Barbarka, w latach 1999 – 2006 kurator Międzynarodowego pleneru ceramicznego Barlinek – Piękno Ukryte. Jest członkiem ZPAP PSU Okręg Toruński. Uprawia rzeźbę ceramiczną i malarstwo. Wystawy indywidualne i grupowe w Australii, Austrii, Holandii, Chorwacji, Niemczech, Belgii, Danii, Grecji, Tunezji, Turcji, Włoszech, Szwajcarii, Szwecji, Korei Południowej, Estonii, Gruzji, Francji, Mołdawii, Bułgarii i w Polsce.
Od 2012 Prezes Związku Polskich Artystów Plastyków Polska Sztuka Użytkowa Okręg Toruński
2008 Stypendium Artystyczne Prezydenta Miasta Torunia
2020 Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego dla osób zajmujących się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami
2025 Stypendium Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego dla osób zajmujących się twórczością artystyczną, upowszechnianiem kultury i opieką nad zabytkami
W najnowszym cyklu toruńskiego ceramika i malarza zatytułowanym „Dom otwarty” twórca sięga do metafory domu nie tylko w szeroko pojętym społecznym kontekście, ale również jako rodzaju prywatnej mitologii budowanej dzięki formom przestrzennym w sprzężeniu z przedmiotami stanowiącymi materię biografii osobistej. Powołując się na perspektywę symboliczno-psychologiczną, w której, zgodnie z definicją Słownika Symboli Literackich, dom jawi się „jako rejon uporządkowany, który jest symbolem kosmosu i kosmicznego ładu. Jest także symbolem ludzkiego ciała, które użycza schronienia duszy; w teorii psychoanalitycznej symbolika domu jest bardziej rozbudowana – fasada odpowiada wyglądowi, dach – głowie, umysłowi lub świadomości, piwnica popędom, a kuchnia przemianom fizycznym”.