Bliss eksploruje tęsknotę za naturą, ale także jej cyfrowe i kulturowe imitacje. Instalacje i rzeźby Magdaleny Lazar, Gideona Horvátha i Marka Wodzisławskiego tworzą wielowymiarowe pejzaże, w których odbija się współczesne doświadczenie przyrody udomowionej, estetyzowanej, zapośredniczonej przez technologię. Uzupełnia je intermedialna praca Martix Navrot.
Sam tytuł wystawy nawiązuje do jednej z najbardziej ikonicznych fotografii naszych czasów – zdjęcia Charlesa O'Reara, które stało się domyślnym tłem Windows XP. Ten obraz idealnego krajobrazu – nieba, wzgórza i soczystej zieleni – jest najpopularniejszą reprezentacją „przyrody” w jej surrealistycznie doskonałej, cyfrowej wersji. Jest to obraz ułudy, krajobraz tak nasycony barwą i nierealny, że niemal mdły, a jednak symbolizujący nasze tęsknoty i potrzebę wolności, do czego również odwołują się prace artystów prezentowane na wystawie.
Fotografia u góry: Magdalena Lazar, z serii Nieszczęsny detrytus, 2024, szdjęcie Patryk Ogorzalek, dzięki uprzejmości artystki i BWA Krosno