W okresie 1968-1969 rozwinęła poszukiwania w sferze „fotografii erotycznej” – m.in. pod wpływem lektur de Sade’a i Bataille’a. Wynikało to też z jej zniechęcenia do panujących mód artystycznych (abstrakcji lirycznej w malarstwie i ekspresyjnej figuralności w grafice), co stwarzało impuls do znajdywania poprzez sztukę nowych obszarów wizualnych i mentalnych. Fotografie „erotyczne”, które były głównie zbliżeniami fragmentów ciał, wyrażały poszukiwanie przez autorkę własnego „ja” i miały też ukazać nieprzekładalność odczucia intymnego kontaktu erotycznego.
Biografia, twórczość, wystawy, oprac. Adam Sobota, w kat.: Natalia LL. Sztuka i energia / Art and Energy, Muzeum Narodowe, Wrocław 1993/94, s. 8.
fotografia czarno-biała (vintage), papier fot. naklejony na tekturę
59 x 46,5 cm (w świetle passe-partout)
sygn. brązowym flamastrem na odwrocie: NATALIA LACH-LACHOWICZ | z cyklu: „SPEŁNIONE“ II, niżej dłg.: 16.
W okresie 1968-1969 rozwinęła poszukiwania w sferze „fotografii erotycznej” – m.in. pod wpływem lektur de Sade’a i Bataille’a. Wynikało to też z jej zniechęcenia do panujących mód artystycznych (abstrakcji lirycznej w malarstwie i ekspresyjnej figuralności w grafice), co stwarzało impuls do znajdywania poprzez sztukę nowych obszarów wizualnych i mentalnych. Fotografie „erotyczne”, które były głównie zbliżeniami fragmentów ciał, wyrażały poszukiwanie przez autorkę własnego „ja” i miały też ukazać nieprzekładalność odczucia intymnego kontaktu erotycznego.
Biografia, twórczość, wystawy, oprac. Adam Sobota, w kat.: Natalia LL. Sztuka i energia / Art and Energy, Muzeum Narodowe, Wrocław 1993/94, s. 8.