Praca obejmuje ułożony w literę X zestaw fotografii dokumentujących intymne relacje Natalii LL i jej męża Andrzeja Lachowicza. W twórczości artystki ciało ludzkie stało się tematem i przedmiotem obiektywnego, fotograficznego zapisu od drugiej połowy lat 60. (Topologia ciała, 1967). W kolejnych seriach artystka rozwijała swoje zainteresowanie możliwościami rejestracji ciała jako formy i zarazem nośnika znaczeń włączających wątki erotyczne, egzystencjalne, czy społeczne. W cyklach Rejestracje intymne (1968-69) i Fotografia intymna (1971) tryb analitycznej fotograficznej rejestracji staje się jednocześnie manifestem nieskrępowanej kobiecej seksualności. Odważne małżeńskie akty Natalii LL i Andrzeja Lachowicza naruszały schematy obyczajowe a przede wszystkim ugruntowaną w dobie PRL wizję kobiecej podmiotowości.
Prace z serii Fotografia intymna reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Natalia LL. Sum ergo sum, red. Mateusz Kozieradzki, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń 2017.
1971
Dwanaście odbitek żelatynowo-srebrowych, papier, wym., 2,5 x 3,8 cm każda podklejonych na kremowej tekturze o wymiarach 22 x 22 cm; w oprawie (drewniana rama, szkło)
Sygn. i dat. i tytuł na odwrocie
Vintage print
Praca obejmuje ułożony w literę X zestaw fotografii dokumentujących intymne relacje Natalii LL i jej męża Andrzeja Lachowicza. W twórczości artystki ciało ludzkie stało się tematem i przedmiotem obiektywnego, fotograficznego zapisu od drugiej połowy lat 60. (Topologia ciała, 1967). W kolejnych seriach artystka rozwijała swoje zainteresowanie możliwościami rejestracji ciała jako formy i zarazem nośnika znaczeń włączających wątki erotyczne, egzystencjalne, czy społeczne. W cyklach Rejestracje intymne (1968-69) i Fotografia intymna (1971) tryb analitycznej fotograficznej rejestracji staje się jednocześnie manifestem nieskrępowanej kobiecej seksualności. Odważne małżeńskie akty Natalii LL i Andrzeja Lachowicza naruszały schematy obyczajowe a przede wszystkim ugruntowaną w dobie PRL wizję kobiecej podmiotowości.
Prace z serii Fotografia intymna reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Natalia LL. Sum ergo sum, red. Mateusz Kozieradzki, wyd. Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń 2017.