Wnętrza w malarstwie Jacka Sienickiego przedstawiają najczęściej wnętrze jego pracowni. O tym motywie w malarstwie Sienickiego, pisał Stanisław Rodziński: Pracownia Jacka Sienickiego na Starym Mieście jest niewielka, wręcz ciasna. Ma silnie określony spadzisty strop, w nim mocno wykrojone dwa okna. Z jednej strony sterty płócien, rysunki w rulonach, po drugiej – stoliki z przyborami, warsztat malarza. [...] Dużymi, szerokimi smugami, niemal na pamięć znając już „wygląd“ wnętrza, kreśli je na obrazie. [...] Nie można nie poprawiać, nie „kopać“ (to określenie szczególnie dobrze oddaje pasję, z jaką Sienicki dobiera się do skończonych zdawałoby się płócien). [...] Bliskie, poznane i znane z każdego dnia przedmioty i wnętrze okazują się nadal potrzebne. Obserwowane w swej strukturze w wielkościach płaszczyzn, w formach przedmiotów posłużą do dalszego drążenia. (S. Rodziński, Jacek Sienicki, katalog wystawy Sienickiego w BWA w Krakowie, 1971, s. 12-14)

105
Jacek SIENICKI (1928 Warszawa - 2000 Warszawa)

WNĘTRZE PRACOWNI XI, 1975

olej, płótno
145 x 97 cm
sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jacek Sienicki | Wnętrze pracowni XI | ol. pł 147 x 98 | 1975 | 30,000
Na odwr. w p.d. rogu słabo czytelna pieczątka Desa Dzieła Sztuki i Antyki.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wnętrza w malarstwie Jacka Sienickiego przedstawiają najczęściej wnętrze jego pracowni. O tym motywie w malarstwie Sienickiego, pisał Stanisław Rodziński: Pracownia Jacka Sienickiego na Starym Mieście jest niewielka, wręcz ciasna. Ma silnie określony spadzisty strop, w nim mocno wykrojone dwa okna. Z jednej strony sterty płócien, rysunki w rulonach, po drugiej – stoliki z przyborami, warsztat malarza. [...] Dużymi, szerokimi smugami, niemal na pamięć znając już „wygląd“ wnętrza, kreśli je na obrazie. [...] Nie można nie poprawiać, nie „kopać“ (to określenie szczególnie dobrze oddaje pasję, z jaką Sienicki dobiera się do skończonych zdawałoby się płócien). [...] Bliskie, poznane i znane z każdego dnia przedmioty i wnętrze okazują się nadal potrzebne. Obserwowane w swej strukturze w wielkościach płaszczyzn, w formach przedmiotów posłużą do dalszego drążenia. (S. Rodziński, Jacek Sienicki, katalog wystawy Sienickiego w BWA w Krakowie, 1971, s. 12-14)