Adam Setkowicz zawdzięczał swoją popularność obrazom o tak zawsze podobających się tematach jak sanny, zaprzęgi końskie, polowania i sceny rodzajowe umieszczone na tle rodzimych krajobrazów polskiej wsi, pól i lasów. W swoich pracach nawiązywał do twórczości znanych polskich malarzy: Józefa Chełmońskiego, Juliana Fałata, Alfreda Wierusz-Kowalskiego czy Józefa Brandta. O samym malarzu wiadomo tylko, że w latach 1897-98 uczył się Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Teodora Axentowicza. Jego prace nie figurują w katalogach ówczesnych wystaw.
Olej, płótno; 40,5 x 65,7 cm
Sygnowany l. d.: A. Setkowicz
Na krosnach obrazu pieczątki: na górnej i dolnej listwie - SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW, BASZTOWA 11
na prawej listwie fragment nalepki -
JANA LEŚNIAKA | Kraków, Rynek główny 11
na lewej i prawej fragmenty pieczątek - ISKRA KARMAŃSKI | KRAKÓW
Adam Setkowicz zawdzięczał swoją popularność obrazom o tak zawsze podobających się tematach jak sanny, zaprzęgi końskie, polowania i sceny rodzajowe umieszczone na tle rodzimych krajobrazów polskiej wsi, pól i lasów. W swoich pracach nawiązywał do twórczości znanych polskich malarzy: Józefa Chełmońskiego, Juliana Fałata, Alfreda Wierusz-Kowalskiego czy Józefa Brandta. O samym malarzu wiadomo tylko, że w latach 1897-98 uczył się Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Teodora Axentowicza. Jego prace nie figurują w katalogach ówczesnych wystaw.