PROWENIENCJA:
Pozyskany bezpośrednio z pracowni artysty. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
Dobrinsky przybył do Paryża w 1912 roku i został ciepło powitany przez rzeźbiarza Marka Szwarca. Osiadł w La Ruche i dzielił swoją pracownię z Chaïm Soutine. Rok po przybyciu do Francji Dobrinksy zachorował i porzucił rzeźbę na rzecz malarstwa. W 1914 roku wstąpił do francuskiej Legii Cudzoziemskiej, ale szybko został zwolniony z powodów zdrowotnych. On wrócił do Paryża i studiował w Académie Colarossi gdzie spotkał Vera Kremer i ożenił się w 1926 roku Vera, córki Arkadi Kremer, założyciel Bundu i Patti Kremer, rosyjski rewolucjonista socjalisty, była przedmiotem cyklicznych w swojej pracy. Po 27 latach zamieszkania w La Ruche Dobrinsky przeniósł się do Rue d' Odessa w 1934 roku. W pierwszych dwóch latach okupacji Dobrinsky wraz z rodziną przebywał w Paryżu, ale w 1942 roku uciekli do Bergerac. W 1944 roku, po wyzwoleniu, Dobrinsky wrócił do Paryża i zastał zniszczone dzieła sztuki.
olej, płótno
wymiary: 92 x 73cm
sygn. ‘Dobrinsky’ (lewy dół); opis i potwierdzenie autentyczności przez Verę
Dobrinsky; ’Paris, 1944’
PROWENIENCJA:
Pozyskany bezpośrednio z pracowni artysty. Kolekcja prywatna: Nieszawer & Princ
Dobrinsky przybył do Paryża w 1912 roku i został ciepło powitany przez rzeźbiarza Marka Szwarca. Osiadł w La Ruche i dzielił swoją pracownię z Chaïm Soutine. Rok po przybyciu do Francji Dobrinksy zachorował i porzucił rzeźbę na rzecz malarstwa. W 1914 roku wstąpił do francuskiej Legii Cudzoziemskiej, ale szybko został zwolniony z powodów zdrowotnych. On wrócił do Paryża i studiował w Académie Colarossi gdzie spotkał Vera Kremer i ożenił się w 1926 roku Vera, córki Arkadi Kremer, założyciel Bundu i Patti Kremer, rosyjski rewolucjonista socjalisty, była przedmiotem cyklicznych w swojej pracy. Po 27 latach zamieszkania w La Ruche Dobrinsky przeniósł się do Rue d' Odessa w 1934 roku. W pierwszych dwóch latach okupacji Dobrinsky wraz z rodziną przebywał w Paryżu, ale w 1942 roku uciekli do Bergerac. W 1944 roku, po wyzwoleniu, Dobrinsky wrócił do Paryża i zastał zniszczone dzieła sztuki.