na odwrocie:
- sygn., dat. i opisany: JAN TARASIN 91 / "UWIĘZIONE PRZEDMIOTY I";
- nalepka aukcyjna
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Przedmioty uwięzione w szaro-błękitnej, zimnej toni paradoksalnie zdają się być w nieustannym ruchu i podlegać ciągłej zmianie. Kształty bliskie abstrakcji, pozbawione realistycznej dokładności, składające się z uproszczonych, różnorodnych znaków (figur geometrycznych, liter) zestawiał artysta w specyficzne układy, najczęściej poziome linie, które budowały umowną przestrzeń obrazu. To właśnie dynamika, ambiwalencja sił inspirowały Jana Tarasina. Ważną rolę odgrywały zarówno kształty, jak i kolory. Soczystość barwy czy oszczędność gamy kolorystycznej w naturalny sposób różnicowały podejścia interpretacyjne.
akryl, płótno; 60 x 80 cm;
sygn. i dat. l. d.: "Jan Tarasin 91"
na odwrocie:
- sygn., dat. i opisany: JAN TARASIN 91 / "UWIĘZIONE PRZEDMIOTY I";
- nalepka aukcyjna
Proweniencja:
kolekcja prywatna, Polska
Przedmioty uwięzione w szaro-błękitnej, zimnej toni paradoksalnie zdają się być w nieustannym ruchu i podlegać ciągłej zmianie. Kształty bliskie abstrakcji, pozbawione realistycznej dokładności, składające się z uproszczonych, różnorodnych znaków (figur geometrycznych, liter) zestawiał artysta w specyficzne układy, najczęściej poziome linie, które budowały umowną przestrzeń obrazu. To właśnie dynamika, ambiwalencja sił inspirowały Jana Tarasina. Ważną rolę odgrywały zarówno kształty, jak i kolory. Soczystość barwy czy oszczędność gamy kolorystycznej w naturalny sposób różnicowały podejścia interpretacyjne.