Sztuka konsumpcyjna należy do serii prac fotograficznych i zapisów filmowych, w których artystka sięgając po język kultu[25] ry popularnej prowokowała przedstawieniami ”konsumpcyjnego erotyzmu”. Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W realizowanych na początku lat 70. zestawach zdjęć (kolejnych kadrów) z wizerunkami modelek prowokowała dwuznacznością zmysłowej cielesności przedstawień odbiegających od konceptualnych rygorów ówczesnej sztuki.

Prace z serii reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sum ergo sum, CSW Znaki Czasu, Toruń 2017; Dzikie pola: historia awangardowego Wrocławia: przewodnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, 2015; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, Galeria EGO, Poznań 2012; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Ł. Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2009; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994.

25
NATALIA LL (Natalia Lach-Lachowicz) (1937 - 2022)

Sztuka konsumpcyjna, 1972/ odbitka z lat 80.

odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, pianka 50 x 60 cm
sygn., tyt., dat. na odwrociu
vintage print
oprawa: metalowa rama

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Sztuka konsumpcyjna należy do serii prac fotograficznych i zapisów filmowych, w których artystka sięgając po język kultu[25] ry popularnej prowokowała przedstawieniami ”konsumpcyjnego erotyzmu”. Czołowa przedstawicielka sztuki feministycznej w pionierski sposób pokazywała łączenie seksualności kobiety z reklamą i perswazjami rynku. W realizowanych na początku lat 70. zestawach zdjęć (kolejnych kadrów) z wizerunkami modelek prowokowała dwuznacznością zmysłowej cielesności przedstawień odbiegających od konceptualnych rygorów ówczesnej sztuki.

Prace z serii reprodukowane m. in. w: Natalia LL. Sum ergo sum, CSW Znaki Czasu, Toruń 2017; Dzikie pola: historia awangardowego Wrocławia: przewodnik, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Muzeum Współczesne Wrocław, Wrocław, 2015; Natalia LL. Secretum et Tremor, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 2015; Natalia LL. Doing Gender, Fundacja Lokal Sztuki/ Lokal_30, Warszawa 2013; Uwikłane w płeć. Kolekcja Joanny i Krzysztofa Madelskich, Galeria EGO, Poznań 2012; PERMAFO, Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 2012; Ł. Ronduda, Sztuka polska lat 70., Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa, 2009; Natalia LL. Texty, Galeria Bielska BWA, Bielsko Biała 2004; Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994.