Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u Leopolda Löfflera, Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki (1886-95), w Malschule Otto Seitza w Akademii w Monachium (1895) oraz u Franza von Stucka tamże (ok. 1896). W latach 1900-1903 przebywał w Paryżu, gdzie uczył się u Jeana L. Gérôme`a oraz wystawiał na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich i Salonach Jesiennych. Następnie mieszkał w Krakowie, wystawiając m.in. w tamtejszym oraz lwowskim TPSP i warszawskim TZSP, a także za granicą. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", z którym wystawiał. W 1932 r. został Honorowym Prezesem Zrzeszenia Żydowskich Malarzy i Rzeźbiarzy w Krakowie. Malował i rysował w różnych technikach, choć głównie pastelem, prace o tematyce żydowskiej, ale także "holenderskiej" oraz pejzaże. Prace często nie były datowane a tytuły powtarzały się, co utrudnia badanie jego twórczości.
W tym wybitnym obrazie zwraca uwagę znakomite, ekspresyjne ukazanie sylwetki św. Hieronima.

52
Artur MARKOWICZ (1872-1934)

ŚW. HIERONIM

olej na płótnie (pasy), 98,7 x 82,6 cm,
sygnowany l.d. "Markowicz",
na odwrocie (na pł.) uszkodzona nalepka krakowskiego TPSP (nr 2071/18/) z danymi (Artur Markowicz, Hiob[!], olejny, grudzień), na blejtramie nalepka z krótką notą biograficzną, dane o obrazie (m.in.: "Malowany około 1903.r.") oraz wskazówka bibliograficzna do E. Swieykowski, Pamiętnik TPSP w Krakowie.
Na blejtramie i ramie nalepki Desy Unicum z numerami.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie m.in. u Leopolda Löfflera, Władysława Łuszczkiewicza i Jana Matejki (1886-95), w Malschule Otto Seitza w Akademii w Monachium (1895) oraz u Franza von Stucka tamże (ok. 1896). W latach 1900-1903 przebywał w Paryżu, gdzie uczył się u Jeana L. Gérôme`a oraz wystawiał na Salonach Towarzystwa Artystów Francuskich i Salonach Jesiennych. Następnie mieszkał w Krakowie, wystawiając m.in. w tamtejszym oraz lwowskim TPSP i warszawskim TZSP, a także za granicą. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka", z którym wystawiał. W 1932 r. został Honorowym Prezesem Zrzeszenia Żydowskich Malarzy i Rzeźbiarzy w Krakowie. Malował i rysował w różnych technikach, choć głównie pastelem, prace o tematyce żydowskiej, ale także "holenderskiej" oraz pejzaże. Prace często nie były datowane a tytuły powtarzały się, co utrudnia badanie jego twórczości.
W tym wybitnym obrazie zwraca uwagę znakomite, ekspresyjne ukazanie sylwetki św. Hieronima.