Proweniencja: kolekcja prywatna, Paryż

Wystawa: Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, 8 stycznia – 28 lutego 1989, centrum wystawiennicze, Montreuil, nr 263.

Bibliografia:
Serge Fauchereau, Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, Editions circle of art, Paryż, 1989, reprodukcja str. 151, nr 263.
Jeanine Warnod, Léopold Survage, André de Roche Publisher, Bruksela 1983, reprodukcja s. 60.


„W 1908 r. przybył z Moskwy Léopold Sturzwage (1879-1968) osiadł w Paryżu. Zmienia nazwę na Survage podczas Wielkiej Wojny. Związany jest z kubistami, aw szczególności z Archipenką. W latach 1912-1913 stworzył kolorowy rytm, pierwszą próbę abstrakcyjnego rysowania, którego zasady wystawił oraz kilka rysunków w Les Soirées de Paris. Mimo poparcia Apollinaire'a i Cendrarsa nie był w stanie narzucić swojego wynalazku. Podejmując surrealistyczne słowo użyte przez Apollinaire'a na określenie Les Mamelles de Tirésias, zastosował je do własnej twórczości wywodzącej się z kubizmu i stworzył kilka kompozycji surrealistycznych (1917-1919). Survage nadal uparcie pracował po swojemu, bez publicznego uznania. Philippe Soupault znał Survage od czasu ich wspólnej współpracy w SIC w 1917 r.,u i zawsze kochał tego człowieka i artystę: „Survage był cichy, przyjazny i wierny. Zawsze pracował z zapałem i entuzjazmem. Był zmartwiony, niepewny siebie. Wiedział, że nie poświęcano mu wystarczającej uwagi, ale nie był zgorzkniały. (Dwadzieścia tysięcy jeden dni.) Soupault, który wielokrotnie wyrażał wielki szacunek dla Survage, pozdrowi go po raz ostatni w Les Lettres françaises dzień po jego śmierci. » Serge Fauchereau, Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, Paryż, Editions circle of art, 1989, s. 150.

083
Léopold SURVAGE (1879 Moskwa - 1968 Paryż)

Scena miejska, ok. 1919-1920

Olej na płótnie, 81 x 46 cm,
Sygn. l.d. „Survage”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja: kolekcja prywatna, Paryż

Wystawa: Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, 8 stycznia – 28 lutego 1989, centrum wystawiennicze, Montreuil, nr 263.

Bibliografia:
Serge Fauchereau, Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, Editions circle of art, Paryż, 1989, reprodukcja str. 151, nr 263.
Jeanine Warnod, Léopold Survage, André de Roche Publisher, Bruksela 1983, reprodukcja s. 60.


„W 1908 r. przybył z Moskwy Léopold Sturzwage (1879-1968) osiadł w Paryżu. Zmienia nazwę na Survage podczas Wielkiej Wojny. Związany jest z kubistami, aw szczególności z Archipenką. W latach 1912-1913 stworzył kolorowy rytm, pierwszą próbę abstrakcyjnego rysowania, którego zasady wystawił oraz kilka rysunków w Les Soirées de Paris. Mimo poparcia Apollinaire'a i Cendrarsa nie był w stanie narzucić swojego wynalazku. Podejmując surrealistyczne słowo użyte przez Apollinaire'a na określenie Les Mamelles de Tirésias, zastosował je do własnej twórczości wywodzącej się z kubizmu i stworzył kilka kompozycji surrealistycznych (1917-1919). Survage nadal uparcie pracował po swojemu, bez publicznego uznania. Philippe Soupault znał Survage od czasu ich wspólnej współpracy w SIC w 1917 r.,u i zawsze kochał tego człowieka i artystę: „Survage był cichy, przyjazny i wierny. Zawsze pracował z zapałem i entuzjazmem. Był zmartwiony, niepewny siebie. Wiedział, że nie poświęcano mu wystarczającej uwagi, ale nie był zgorzkniały. (Dwadzieścia tysięcy jeden dni.) Soupault, który wielokrotnie wyrażał wielki szacunek dla Survage, pozdrowi go po raz ostatni w Les Lettres françaises dzień po jego śmierci. » Serge Fauchereau, Philippe Soupault, magnetyczny podróżnik, Paryż, Editions circle of art, 1989, s. 150.