Adam Setkowicz pojawia się często na rynku sztuki jednak o jego życiu niewiele wiadomo. W latach 1897-1898 kształcił się w Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Teodora Axentowicza. Malował sceny rodzajowe - często zaprzęgi, sanie, konie i śniegi, nawiązując w tych obrazach do Fałata, Wierusza - Kowalskiego czy Brandta.
W kompozycji horyzontalnej przedstawione zostały trzy wyjeżdżające ze wsi zaprzęgi, w których znajdują się pojedyncze postaci - po prawej mężczyzna odziany w kaftan niebieski, w środkowych saniach w czerwony, po lewej zaś kobieta ubrana w stój ludowy z czerwoną chustą okrywającą ramiona i drugą na głowie. Śnieg pod kopytami końskimi malowany innym odcieniem bieli nadaje całej kompozycji pewnej ekspresji.

59
Adam SETKOWICZ (1876 Kraków - 1945 Kraków)

SANNA

Akwarela, papier żeberkowy; 16,5 x 31,8 cm
Sygnowany l. d.: A. Setkowicz
Na odwrociu napis ołówkiem: Okoński

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Adam Setkowicz pojawia się często na rynku sztuki jednak o jego życiu niewiele wiadomo. W latach 1897-1898 kształcił się w Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Teodora Axentowicza. Malował sceny rodzajowe - często zaprzęgi, sanie, konie i śniegi, nawiązując w tych obrazach do Fałata, Wierusza - Kowalskiego czy Brandta.
W kompozycji horyzontalnej przedstawione zostały trzy wyjeżdżające ze wsi zaprzęgi, w których znajdują się pojedyncze postaci - po prawej mężczyzna odziany w kaftan niebieski, w środkowych saniach w czerwony, po lewej zaś kobieta ubrana w stój ludowy z czerwoną chustą okrywającą ramiona i drugą na głowie. Śnieg pod kopytami końskimi malowany innym odcieniem bieli nadaje całej kompozycji pewnej ekspresji.