Uczeń i współpracownik E. Trojanowskiego. W 1918 r. ukończył Miejską Szkołę Sztuk Zdobniczych i Malarstwa w Warszawie. Pracował przy konserwacji polichromii na Zamku w Lublinie. W 1921-1922 r. przebywał w Toruniu. Poznał F. Sz. Kowarskiego, w 1924-1928 r. był jego asystentem w krakowskiej ASP. W tym czasie pod kierunkiem A. Szyszko - Bohusza pracował przy konserwacji fryzów w Zamku Wawelskim.
Był członkiem Cechu Artystów Plastyków Jednoróg, potem ugrupowania Pryzmat. Podróżował do Włoch, Francji, Anglii. Od 1928 r. był asystentem i profesorem w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Prace prezentował na wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. W 1969 r. w Warszawie odbyła się wystawa retrospektywna jego twórczości. Pejzaże, martwe natury, portrety tworzył w technice olejnej, gwaszu i rysunku. Jego droga artystyczna wiodła od malarstwa monumentalnego - zainteresowania które wyniósł z okresu studiów, poprzez formizm do koloryzmu.
Prezentowany obraz powstał w czasie podróży po Europie Południowej i pochodzi z okresu formistycznej stylizacji w twórczości artysty.
Olej, płótno; 46 x 54,8 cm
Sygnowany brunatnym olejem p. d.: Pękalski; l. d.: VI 924 St. Tropez
Uczeń i współpracownik E. Trojanowskiego. W 1918 r. ukończył Miejską Szkołę Sztuk Zdobniczych i Malarstwa w Warszawie. Pracował przy konserwacji polichromii na Zamku w Lublinie. W 1921-1922 r. przebywał w Toruniu. Poznał F. Sz. Kowarskiego, w 1924-1928 r. był jego asystentem w krakowskiej ASP. W tym czasie pod kierunkiem A. Szyszko - Bohusza pracował przy konserwacji fryzów w Zamku Wawelskim.
Był członkiem Cechu Artystów Plastyków Jednoróg, potem ugrupowania Pryzmat. Podróżował do Włoch, Francji, Anglii. Od 1928 r. był asystentem i profesorem w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Prace prezentował na wielu wystawach zbiorowych i indywidualnych. W 1969 r. w Warszawie odbyła się wystawa retrospektywna jego twórczości. Pejzaże, martwe natury, portrety tworzył w technice olejnej, gwaszu i rysunku. Jego droga artystyczna wiodła od malarstwa monumentalnego - zainteresowania które wyniósł z okresu studiów, poprzez formizm do koloryzmu.
Prezentowany obraz powstał w czasie podróży po Europie Południowej i pochodzi z okresu formistycznej stylizacji w twórczości artysty.