W latach 1924-1929 odbył studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach J. Mehoffera, W. Weissa, K. Frycza i F. Kowarskiego. W 1937 roku uzupełniał studia u J. Pankiewicza w Paryżu. Od 1931 r. należał do grupy artystycznej "Pryzmat". Po wojnie osiadł na Wybrzeżu, gdzie wraz z grupą innych artystów organizował PWSSP w Sopocie, w której w latach 1945-1963 kierował Pracownią Malarstwa. Współtworzył tzw. "Szkołę Sopocką", głoszącą prymat koloru w malarstwie. Od roku 1963 wykładał w warszawskiej ASP. Malował pejzaże, martwe natury i portrety, zaś w latach 60. XX w. twórczość jego zdominowały przedstawienia pełne fantastycznych postaci, często o charakterze groteskowym. Prace Studnickiego prezentują wielką wrażliwość i naturalny zmysł kolorystyczny artysty. Prezentowane były na licznych wystawach tak w kraju, jak i za granicą.
akwarela, ołówek, papier,
25,9 × 19,4 cm
niesygnowany
Wystawiany i reprodukowany:
Juliusz Studnicki, Krystyna Łada-Studnicka. Malarstwo i rysunek z kolekcji Sopockiego Domu Aukcyjnego,16.06-01.08. 2010 r., Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2010, str. 40.
3 000 - 4 000 zł
W latach 1924-1929 odbył studia w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowniach J. Mehoffera, W. Weissa, K. Frycza i F. Kowarskiego. W 1937 roku uzupełniał studia u J. Pankiewicza w Paryżu. Od 1931 r. należał do grupy artystycznej "Pryzmat". Po wojnie osiadł na Wybrzeżu, gdzie wraz z grupą innych artystów organizował PWSSP w Sopocie, w której w latach 1945-1963 kierował Pracownią Malarstwa. Współtworzył tzw. "Szkołę Sopocką", głoszącą prymat koloru w malarstwie. Od roku 1963 wykładał w warszawskiej ASP. Malował pejzaże, martwe natury i portrety, zaś w latach 60. XX w. twórczość jego zdominowały przedstawienia pełne fantastycznych postaci, często o charakterze groteskowym. Prace Studnickiego prezentują wielką wrażliwość i naturalny zmysł kolorystyczny artysty. Prezentowane były na licznych wystawach tak w kraju, jak i za granicą.