Proweniencja: Rzeźba powstała jako odlew pośmiertny w słynnej paryskiej odlewni Valsuani. Edycja obejmowała 8 numerowanych odlewów oraz cztery epreuves d’artiste. Została ona nabyta od edytora w roku 1977 przez francuskiego kolekcjonera, który otrzymał do niej certyfikat, wystawiony w październiku 1977 przez Jacques’a Sokolowskiego, zarządzającego odlewnią Valsuani od r. 1973.

Rzeźba wystawiana:
– Vascoeuil, Château de Vascoeuil, Bronzes du XXe siecle, Fonte Valsuani, mai-octobre 1977, n° 17.

Porównaj:
– A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967, Villa La Fleur, Konstancin-Jeziorna 21 IX – 31 XII 2017, s. 109.

W albumie towarzyszącym pierwszej w Polsce wystawie monograficznej Jeana Lamberta-Ruckiego jest reprodukowana hebanowa figura z kolekcji Comité Jean Lambert-Rucki, która zapewne stanowiła model do odlewu edycji brązów, z której pochodzi oferowana rzeźba: Rucki – pisze Artur Winiarski – szczególnie lubił rzeźbić w drewnie niewielkie, kilkunastocentymetrowe statuetki. Zespół rzeźb z lat 1923-1934 łączy wiele cech, takich jak synteza i elegancja formy, przy zastosowaniu geometrycznych uproszczeń oraz zachowaniu gładkiej faktury. W rzeźbach tych rozpoznajemy dźwięczącą echem i wcieloną w rzeźbę ideę legerowskiego tubizmu (A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki..., s. 74).

63
Jean LAMBERT-RUCKI (1888 Kraków - 1967)

POCAŁUNEK, ok. 1929/1977

brąz odlewany na wosk tracony, patynowany
24 x 5 x 6,8 cm
sygn. na podstawie: Lambert-Rucki E.A.
Na boku podstawy znak wytwórni: CIRE | C. VALSUANI | PERDUE [częściowo zatarty]

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja: Rzeźba powstała jako odlew pośmiertny w słynnej paryskiej odlewni Valsuani. Edycja obejmowała 8 numerowanych odlewów oraz cztery epreuves d’artiste. Została ona nabyta od edytora w roku 1977 przez francuskiego kolekcjonera, który otrzymał do niej certyfikat, wystawiony w październiku 1977 przez Jacques’a Sokolowskiego, zarządzającego odlewnią Valsuani od r. 1973.

Rzeźba wystawiana:
– Vascoeuil, Château de Vascoeuil, Bronzes du XXe siecle, Fonte Valsuani, mai-octobre 1977, n° 17.

Porównaj:
– A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967, Villa La Fleur, Konstancin-Jeziorna 21 IX – 31 XII 2017, s. 109.

W albumie towarzyszącym pierwszej w Polsce wystawie monograficznej Jeana Lamberta-Ruckiego jest reprodukowana hebanowa figura z kolekcji Comité Jean Lambert-Rucki, która zapewne stanowiła model do odlewu edycji brązów, z której pochodzi oferowana rzeźba: Rucki – pisze Artur Winiarski – szczególnie lubił rzeźbić w drewnie niewielkie, kilkunastocentymetrowe statuetki. Zespół rzeźb z lat 1923-1934 łączy wiele cech, takich jak synteza i elegancja formy, przy zastosowaniu geometrycznych uproszczeń oraz zachowaniu gładkiej faktury. W rzeźbach tych rozpoznajemy dźwięczącą echem i wcieloną w rzeźbę ideę legerowskiego tubizmu (A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki..., s. 74).