Pochodzenie: sprzedaż Ader Picard Tajan, 10.2.1986, partia nr 99 Nabyta przez obecnego właściciela podczas tej sprzedaży
Bibliografia: Georges Turpin, Osiemnastu niezależnych malarzy, redaktor Georges Girard, Paryż, 1931, cyt. s. 75. Wystawa: Salon des Indépendants, Paryż, 1925, „Pierrot”. „Dla F.-Z. Eberla obraz nie jest pisany pospiesznie jak szarmancka czy satyryczna piosenka; obraz jest pomyślany i wykonany jak wiersz, po namyśle, metodycznie, ale bez zmęczenia. Obraz musi być pewnością. dzieła sztuki nie można improwizować, malarstwo niesie w sobie coś tajemniczego, co oznacza, że rozpoznają je tylko artyści" Georges Turpin, Osiemnastu niezależnych malarzy, wydawca Georges Girard, Paryż, 1931, s.66.
Olej na płótnie
85 x 100 cm
Sygnowany, datowany i umieszczony w prawym dolnym rogu "FR. Eberl. 24. Paris"
Z tyłu płótna stara etykieta z odręczną informacją "4 rue Camille-Tahan Paris 18ème, Le Pierrot N°5”
Z tyłu na ramie odręczny napis „Paris 18ème FR. Eberl”
Pochodzenie: sprzedaż Ader Picard Tajan, 10.2.1986, partia nr 99 Nabyta przez obecnego właściciela podczas tej sprzedaży
Bibliografia: Georges Turpin, Osiemnastu niezależnych malarzy, redaktor Georges Girard, Paryż, 1931, cyt. s. 75. Wystawa: Salon des Indépendants, Paryż, 1925, „Pierrot”. „Dla F.-Z. Eberla obraz nie jest pisany pospiesznie jak szarmancka czy satyryczna piosenka; obraz jest pomyślany i wykonany jak wiersz, po namyśle, metodycznie, ale bez zmęczenia. Obraz musi być pewnością. dzieła sztuki nie można improwizować, malarstwo niesie w sobie coś tajemniczego, co oznacza, że rozpoznają je tylko artyści" Georges Turpin, Osiemnastu niezależnych malarzy, wydawca Georges Girard, Paryż, 1931, s.66.