W katalogu wystawy pośmiertnej (Warszawa 1969 ZPAP) nr 208 (jako własność siostry artysty).
Z posiadania rodziny artysty.
"Pełne delikatnego, rozproszonego światła, kompozycje te poddane są zarazem jasnej, niemal geometrycznej dyscyplinie linii i planów. W nich to m.in. widziałbym uzasadnienie dla nazwania Pękalskiego [?] nieodrodnym dziedzicem tradycji, która niegdyś wydała szkołę Gersona, a po niej braci Gierymskich" (Julian Starzyński o pejzażach Pękalskiego).
olej, tektura; 26 x 35 cm;
Praca oprawiona.
W katalogu wystawy pośmiertnej (Warszawa 1969 ZPAP) nr 208 (jako własność siostry artysty).
Z posiadania rodziny artysty.
"Pełne delikatnego, rozproszonego światła, kompozycje te poddane są zarazem jasnej, niemal geometrycznej dyscyplinie linii i planów. W nich to m.in. widziałbym uzasadnienie dla nazwania Pękalskiego [?] nieodrodnym dziedzicem tradycji, która niegdyś wydała szkołę Gersona, a po niej braci Gierymskich" (Julian Starzyński o pejzażach Pękalskiego).