Obraz został namalowany podczas pobytu Eugeniusza Eibischa we Francji, dokąd artysta wyjechał w 1922 roku. Jako jeden z najzdolniejszych wychowanków Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, wytypowany przez macierzystą uczelnię otrzymał wówczas stypendium Rządu Francuskiego. We Francji przebywał do późnej wiosny 1939 roku.
Kubizowane kompozycje, charakterystyczne dla jego wczesnych, krakowskich prac zarzucił ok. 1925 roku, a obrazy zaczął budować delikatnymi dotknięciami pędzla z dużą wrażliwością na kolor i światło. Fascynował go przede wszystkim południowy krajobraz francuski, który stał się wiodącym tematem jego malarstwa. Częste pobyty artysty w Prowansji i w okolicach Nicei zaowocowały wieloma pełnymi uroku pejzażami.
Większość jego dorobku artystycznego z tego czasu została rozproszona po różnych prywatnych kolekcjach i zbiorach. Toteż prezentowany obraz stanowi w spuściźnie artysty niewątpliwą rzadkość. Jedynie trzy prace z tych lat wykazujące analogiczne cechy warsztatowe i tematyczne do oferowanego pejzażu, datowane na lata 1930-1932, znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.

85
Eugeniusz EIBISCH (1895-1987)

PEJZAŻ PROWANSALSKI, 1930-1932

olej, płótno
50 x 61 cm
sygn. l.d.: Ebiche
na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka paryskiego zakładu ramiarskiego Delf Cadres d’Art

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz został namalowany podczas pobytu Eugeniusza Eibischa we Francji, dokąd artysta wyjechał w 1922 roku. Jako jeden z najzdolniejszych wychowanków Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, wytypowany przez macierzystą uczelnię otrzymał wówczas stypendium Rządu Francuskiego. We Francji przebywał do późnej wiosny 1939 roku.
Kubizowane kompozycje, charakterystyczne dla jego wczesnych, krakowskich prac zarzucił ok. 1925 roku, a obrazy zaczął budować delikatnymi dotknięciami pędzla z dużą wrażliwością na kolor i światło. Fascynował go przede wszystkim południowy krajobraz francuski, który stał się wiodącym tematem jego malarstwa. Częste pobyty artysty w Prowansji i w okolicach Nicei zaowocowały wieloma pełnymi uroku pejzażami.
Większość jego dorobku artystycznego z tego czasu została rozproszona po różnych prywatnych kolekcjach i zbiorach. Toteż prezentowany obraz stanowi w spuściźnie artysty niewątpliwą rzadkość. Jedynie trzy prace z tych lat wykazujące analogiczne cechy warsztatowe i tematyczne do oferowanego pejzażu, datowane na lata 1930-1932, znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie.