Studiował w latach 1946-1954 na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. W 1955 wziął udział w Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi" w warszawskim Arsenale. Przynależność do formacji "arsenałowców", kierujących się w sztuce przesłankami moralnymi, potwierdził również w kolejnych etapach kariery, uczestnicząc w spotkaniach i wspólnych wystawach tego kręgu, organizowanych przez Jacka Antoniego Zielińskiego. Indywidualnie debiutował w 1961 wystawą w Galerii Sztuki Współczesnej w Warszawie. Jako artysta z własnego wyboru dystansujący się wobec bieżącego życia artystycznego, wystawiał niewiele, biorąc udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i prezentując kilka indywidualnych. W 1993 został laureatem Nagrody Artystycznej im. Jana Cybisa. Zajmował się malarstwem, rysunkiem i rzeźbą. Tworzył kompozycje figuratywne oraz symboliczne, często wykorzystując klasyczne motywy architektoniczne: kolumnady, cokoły, monumentalne bramy i łuki triumfalne.

172
Henryk BŁACHNIO (1922 Kacprówek - 2013 Warszawa)

PAROWÓZ NOCNY, 1953

Olej, płyta pilśniowa, 17 x 24 cm
Sygnowany p.d.: H. Błachnio 53
Na odwrociu autorski opis pracy

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w latach 1946-1954 na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. W 1955 wziął udział w Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi" w warszawskim Arsenale. Przynależność do formacji "arsenałowców", kierujących się w sztuce przesłankami moralnymi, potwierdził również w kolejnych etapach kariery, uczestnicząc w spotkaniach i wspólnych wystawach tego kręgu, organizowanych przez Jacka Antoniego Zielińskiego. Indywidualnie debiutował w 1961 wystawą w Galerii Sztuki Współczesnej w Warszawie. Jako artysta z własnego wyboru dystansujący się wobec bieżącego życia artystycznego, wystawiał niewiele, biorąc udział w kilkudziesięciu wystawach zbiorowych i prezentując kilka indywidualnych. W 1993 został laureatem Nagrody Artystycznej im. Jana Cybisa. Zajmował się malarstwem, rysunkiem i rzeźbą. Tworzył kompozycje figuratywne oraz symboliczne, często wykorzystując klasyczne motywy architektoniczne: kolumnady, cokoły, monumentalne bramy i łuki triumfalne.