Naukę malarstwa rozpoczął w warszawskiej Szkole Rysunkowej W. Gersona, a kontynuował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem F. Cynka, I. Jabłońskiego oraz F. S zynalewskiego. W 1888 r. powrócił do stolicy, gdzie pobierał prywatne lekcje u W. Gersona. W roku następnym wyjechał do Monachium, by podjąć studia w prywatnej szkole C. Fehra. W 1891 r. artysta powrócił do Warszawy. Po studiach kilkakrotnie podróżował do Włoch. Brał udział w wielu wystawach, m.in. w T ZSP w Warszawie, TPSP we Lwowie, Krakowie, Wilnie i K ielcach. Wystawiał również za granicą - w Berlinie (1893) czy w P aryżu, gdzie w 1900 został odznaczony dyplomem na Powszechnej Wystawie Światowej. Należał do grupy "Pro Arte". Od roku 1907 na stałe zamieszkał w O lszance, na skraju Puszczy Mariańskiej, niedaleko Skierniewic. Malował przede wszystkim realistyczne, nastrojowe pejzaże oraz rozgrywające się w pejzażu sceny rodzajowe, a także portrety i wnętrza. Uprawiał grafikę, zajmował się ilustratorstwem książkowym i współpracował z warszawskimi czasopismami, m.in. "Tygodnikiem Ilustrowanym", "Wędrowcem" "Światem" oraz "Biesiadą Literacką".

73
Józef RAPACKI (1871 - 1929)

Nad stawkiem, 1901 r.

akwarela, papier, 26 × 33,5 cm
w świetle passe-partout
sygn. p. d.: T.RAPACKI 1901

Estymacja: 9 000 - 11 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Naukę malarstwa rozpoczął w warszawskiej Szkole Rysunkowej W. Gersona, a kontynuował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych pod kierunkiem F. Cynka, I. Jabłońskiego oraz F. S zynalewskiego. W 1888 r. powrócił do stolicy, gdzie pobierał prywatne lekcje u W. Gersona. W roku następnym wyjechał do Monachium, by podjąć studia w prywatnej szkole C. Fehra. W 1891 r. artysta powrócił do Warszawy. Po studiach kilkakrotnie podróżował do Włoch. Brał udział w wielu wystawach, m.in. w T ZSP w Warszawie, TPSP we Lwowie, Krakowie, Wilnie i K ielcach. Wystawiał również za granicą - w Berlinie (1893) czy w P aryżu, gdzie w 1900 został odznaczony dyplomem na Powszechnej Wystawie Światowej. Należał do grupy "Pro Arte". Od roku 1907 na stałe zamieszkał w O lszance, na skraju Puszczy Mariańskiej, niedaleko Skierniewic. Malował przede wszystkim realistyczne, nastrojowe pejzaże oraz rozgrywające się w pejzażu sceny rodzajowe, a także portrety i wnętrza. Uprawiał grafikę, zajmował się ilustratorstwem książkowym i współpracował z warszawskimi czasopismami, m.in. "Tygodnikiem Ilustrowanym", "Wędrowcem" "Światem" oraz "Biesiadą Literacką".