Obraz znany był dotąd z nieco odmiennej w szczegółach wersji kompozycyjnej, reprodukowanej w polskiej prasie w roku 1903 (patrz: „Tygodnik Ilustrowany“, 1903, nr 11, s. 207, il. pt. Na promie) i pocztówkach wydanych nakładem S.W. Niemojowskiego we Lwowie.
Akwarela, choć niewielkich rozmiarów mieści w sobie bardzo rozbudowaną scenę z okolic Dniestru. Artysta z niemal etnograficzną sumiennością oddał przegląd warstw społecznych, które w ten słoneczny dzień przeprawiają się promem przez rzekę. Widzimy włościański zaprzęg, chłopów przy wozie z sianem oraz myśliwych z psami rozproszonymi po pokładzie.
akwarela, gwasz, papier
18,3 x 26,1 cm
sygn. p.d.: Tadeusz Rybkowski | „Na Dniestrze“ | 1892
Obraz znany był dotąd z nieco odmiennej w szczegółach wersji kompozycyjnej, reprodukowanej w polskiej prasie w roku 1903 (patrz: „Tygodnik Ilustrowany“, 1903, nr 11, s. 207, il. pt. Na promie) i pocztówkach wydanych nakładem S.W. Niemojowskiego we Lwowie.
Akwarela, choć niewielkich rozmiarów mieści w sobie bardzo rozbudowaną scenę z okolic Dniestru. Artysta z niemal etnograficzną sumiennością oddał przegląd warstw społecznych, które w ten słoneczny dzień przeprawiają się promem przez rzekę. Widzimy włościański zaprzęg, chłopów przy wozie z sianem oraz myśliwych z psami rozproszonymi po pokładzie.