Poświęcone polityce, literaturze i sztuce Liberum Veto było pierwszym polskim pismem satyrycznym o tak wysokich aspiracjach artystycznych. Ukazywało się w latach 1903-1905, początkowo trzy razy w miesiącu, następnie nieregularnie. Z pismem współpracowali Frycz, Sichulski, Wojtkiewicz, Uziembło, Procajłowicz, Szrenawa-Rzecki, Pautsch, Jarocki, Wyczółkowski. Ich żywy temperament, celna interpretacja, prawdziwe zacięcie satyryczne dały się już poznać w Zielonym Baloniku i miały być prawdziwą inspiracją dla powstałych nieco pó¼niej pism satyrycznych - krakowskiej Abdery, warszawskiego Sowizdrzała i Marchołta, czy lwowskiego Szczutka.
Malarz, grafik, scenograf, reżyser, historyk sztuki. Studiował architekturę w Monachium, historię sztuki na UJ, odbył studia artystyczne w krakowskiej ASP, uzupełnione w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule. Przebywał w Paryż w Academie Julien i Londynie w Szkole Williama Morrisa. Wiele podróżował. Był scenografem teatru Polskiego i Małego w Warszawie. Poza scenografią i malarstwem zajmował się grafiką.
cynkografia, 18,7 x 15,8 cm
rysunek satyryczny z pisma Liberum Veto, czerwiec 1903,
odbito w drukarnii Władysława Teodorczuka w Krakowie,
sygn. rysunkiem kukiełki p.d.
Praca reprodukowana w: Ignacy Witz, Jerzy Zaruba 50 lat karykatury polskiej, Arkady, Warszawa, 1961, il.12.
Poświęcone polityce, literaturze i sztuce Liberum Veto było pierwszym polskim pismem satyrycznym o tak wysokich aspiracjach artystycznych. Ukazywało się w latach 1903-1905, początkowo trzy razy w miesiącu, następnie nieregularnie. Z pismem współpracowali Frycz, Sichulski, Wojtkiewicz, Uziembło, Procajłowicz, Szrenawa-Rzecki, Pautsch, Jarocki, Wyczółkowski. Ich żywy temperament, celna interpretacja, prawdziwe zacięcie satyryczne dały się już poznać w Zielonym Baloniku i miały być prawdziwą inspiracją dla powstałych nieco pó¼niej pism satyrycznych - krakowskiej Abdery, warszawskiego Sowizdrzała i Marchołta, czy lwowskiego Szczutka.
Malarz, grafik, scenograf, reżyser, historyk sztuki. Studiował architekturę w Monachium, historię sztuki na UJ, odbył studia artystyczne w krakowskiej ASP, uzupełnione w wiedeńskiej Kunstgewerbeschule. Przebywał w Paryż w Academie Julien i Londynie w Szkole Williama Morrisa. Wiele podróżował. Był scenografem teatru Polskiego i Małego w Warszawie. Poza scenografią i malarstwem zajmował się grafiką.