Na Międzynarodowej Wystawie „Sztuka i Technika“ w Paryżu w 1937, w pawilonie Union des Artistes Modernes, Lambert-Rucki pokazał, m.in. serię 23 polichromowanych masek ceramicznych. Wprawdzie wśród eksponowanych masek nie było Maski nr 2, lecz niewątpliwie należy ona do tej serii i powstała współcześnie z nią. Oferowana rzeźba jest repliką w brązie oryginalnej Maski nr 2 wykonanej w gipsie polichromowanym, repr. w: A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967, Konstancin 2017, s. 123. Odlew w brązie powstał na zamówienie Galerie Jacques De Vos w Paryżu (o czym świadczy monogram wiązany JDV przy sygnaturze), która od lat 80. zajmuje się spuścizną po artyście i reprezentuje go na rynku dzieł sztuki.
brąz polichromowany (replika z oryginału gipsowego)
23 x 17 cm, wys. z podstawą 43 cm
sygn. z tyłu po prawej wzdłuż tylnej krawędzi: Lambert. Rucki, niżej nazwa odlewni i nakład: BLANCHET FOUNDEUR 2/8, obok monogram wiązany: JDV
Na Międzynarodowej Wystawie „Sztuka i Technika“ w Paryżu w 1937, w pawilonie Union des Artistes Modernes, Lambert-Rucki pokazał, m.in. serię 23 polichromowanych masek ceramicznych. Wprawdzie wśród eksponowanych masek nie było Maski nr 2, lecz niewątpliwie należy ona do tej serii i powstała współcześnie z nią. Oferowana rzeźba jest repliką w brązie oryginalnej Maski nr 2 wykonanej w gipsie polichromowanym, repr. w: A. Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967, Konstancin 2017, s. 123. Odlew w brązie powstał na zamówienie Galerie Jacques De Vos w Paryżu (o czym świadczy monogram wiązany JDV przy sygnaturze), która od lat 80. zajmuje się spuścizną po artyście i reprezentuje go na rynku dzieł sztuki.