Jedyne zachowane dzieło Arnolda (Arona) Blaufuksa (1894-1943), znanego międzywojennego żydowskiego malarza z Warszawy, ucznia znakomitego rzeźbiarza Henryka Glicensteina. Na wczesną twórczość Blaufuksa wywarł wpływ impresjonizm. Przebywając w Paryżu zwrócił się ku postimpresjonistycznemu nurtowi Ecole de Paris, o czym świadczy "Martwa natura". Wystawiona w "Zachęcie" w 1931 roku, została zreprodukowana w "Naszym Przeglądzie Ilustrowanym" (dodatku do tygodnika "Nasz Przegląd", nr 41, s. 4), a następnie w książce Jerzego Malinowskiego "Malarstwo i rzeźba Żydów Polskich w XIX i XX wieku" (Warszawa 2000, s. 242).

Obraz posiada ekspertyzę prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego, Warszawa, 28 X 2006 roku

25
Arnold BLAUFUKS (1894 - 1943)

Martwa natura

olej, płótno, 67 x 46 cm
nie sygnowany
na odwrociu naklejka: 18656 Autor Blaufuks Ad[...] 18656 / Tytuł Martwa natura wykonanie [nieczytelnie] /Cena 1500 Właściciel Data

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jedyne zachowane dzieło Arnolda (Arona) Blaufuksa (1894-1943), znanego międzywojennego żydowskiego malarza z Warszawy, ucznia znakomitego rzeźbiarza Henryka Glicensteina. Na wczesną twórczość Blaufuksa wywarł wpływ impresjonizm. Przebywając w Paryżu zwrócił się ku postimpresjonistycznemu nurtowi Ecole de Paris, o czym świadczy "Martwa natura". Wystawiona w "Zachęcie" w 1931 roku, została zreprodukowana w "Naszym Przeglądzie Ilustrowanym" (dodatku do tygodnika "Nasz Przegląd", nr 41, s. 4), a następnie w książce Jerzego Malinowskiego "Malarstwo i rzeźba Żydów Polskich w XIX i XX wieku" (Warszawa 2000, s. 242).

Obraz posiada ekspertyzę prof. dr hab. Jerzego Malinowskiego, Warszawa, 28 X 2006 roku