Obraz wystawiany:
– Jacek Sienicki. Malarstwo. Prace wybrane, Galeria Kordegarda, Warszawa, 7 VI – 2 VII 2017.
W tekście towarzyszącym wystawie Sienickiego w Galerii Kordegarda, Maciej Zdanowicz napisał, m.in.: Charakterystyczna dla niego jest ograniczona skala barwna, oscylująca w gamie szarości, złamanych błękitów, głębokich tonów brązów, zieleni. To, w jaki sposób kształtuje za jej pomocą kolejne obrazy, wydaje się być doprowadzone niemal do perfekcji. Jednak Sienicki nie poprzestaje na wypracowanych przez siebie rozwiązaniach, a wręcz kontestuje bezpieczne, utarte już drogi, zacięcie dążąc do rozszerzenia własnych możliwości, granic twórczych. (...) Świadectwem otwarcia na nowe doświadczenie, rozszerzenia własnych granic są prace prezentowane obecnie w Galerii Kordegarda. (...) Obrazy te emanują odważnymi i zdecydowanymi zestawieniami barwnymi, uderzają czystością i soczystością czerwieni. Artysta definiuje głębię przedstawienia za pomocą jej wielu odcieni, temperatur, od chłodnej alizaryny po ciepły kraplak. (...) Energia koloru niejako uzupełnia napięcia zawarte w strukturze obrazu i skutkuje jeszcze większą ekspresją. Imponuje pewność i wolność malarza manifestująca się nie tylko w spontaniczności koloru, ale i syntezie plastycznej, zamykająca pewne zjawiska wizualne w jeden kształt.
olej, płótno, 55 x 46 cm
sygn. wyżłobiona w farbie p.g.: J. SIENICKI | 2000
na odwr. na płótnie: l. śr.: 18 07 2017 | W. Sienicka
Obraz wystawiany:
– Jacek Sienicki. Malarstwo. Prace wybrane, Galeria Kordegarda, Warszawa, 7 VI – 2 VII 2017.
W tekście towarzyszącym wystawie Sienickiego w Galerii Kordegarda, Maciej Zdanowicz napisał, m.in.: Charakterystyczna dla niego jest ograniczona skala barwna, oscylująca w gamie szarości, złamanych błękitów, głębokich tonów brązów, zieleni. To, w jaki sposób kształtuje za jej pomocą kolejne obrazy, wydaje się być doprowadzone niemal do perfekcji. Jednak Sienicki nie poprzestaje na wypracowanych przez siebie rozwiązaniach, a wręcz kontestuje bezpieczne, utarte już drogi, zacięcie dążąc do rozszerzenia własnych możliwości, granic twórczych. (...) Świadectwem otwarcia na nowe doświadczenie, rozszerzenia własnych granic są prace prezentowane obecnie w Galerii Kordegarda. (...) Obrazy te emanują odważnymi i zdecydowanymi zestawieniami barwnymi, uderzają czystością i soczystością czerwieni. Artysta definiuje głębię przedstawienia za pomocą jej wielu odcieni, temperatur, od chłodnej alizaryny po ciepły kraplak. (...) Energia koloru niejako uzupełnia napięcia zawarte w strukturze obrazu i skutkuje jeszcze większą ekspresją. Imponuje pewność i wolność malarza manifestująca się nie tylko w spontaniczności koloru, ale i syntezie plastycznej, zamykająca pewne zjawiska wizualne w jeden kształt.