Tak jak większość artystów pochodzenia żydowskiego Weissberg związany był z atmosferą Montparnasse`u i środowiskiem Ecole de Paris.
W swojej twórczości poszukiwał harmonii barwnych niezależnych od chwilowego oświetlenia, łączącym tym samym tradycje impresjonizmu z malarstwem dekoracyjnym. Prezentowany obraz utrzymany jest w postimpresjonistycznej konwencji. Malarz zsyntetyzował w nim formy wydobyte swobodnym, zamaszystym duktem pędzla.
Według Nadine Nieszawer, ekspertki Ecole de Paris, oferowany obraz należy do grupy najlepszych i najciekawszych prac artysty.
Obraz znajdował się w kolekcji żony francuskiego rzeźbiarza Antoine`a Bourdelle`a.
Olej, płótno;
38 x 46 cm
Sygn. p.d. L. Weissberg
Na odwrocie: á toi MARIA/ L. Weissberg/ Paris 1928
Tak jak większość artystów pochodzenia żydowskiego Weissberg związany był z atmosferą Montparnasse`u i środowiskiem Ecole de Paris.
W swojej twórczości poszukiwał harmonii barwnych niezależnych od chwilowego oświetlenia, łączącym tym samym tradycje impresjonizmu z malarstwem dekoracyjnym. Prezentowany obraz utrzymany jest w postimpresjonistycznej konwencji. Malarz zsyntetyzował w nim formy wydobyte swobodnym, zamaszystym duktem pędzla.
Według Nadine Nieszawer, ekspertki Ecole de Paris, oferowany obraz należy do grupy najlepszych i najciekawszych prac artysty.
Obraz znajdował się w kolekcji żony francuskiego rzeźbiarza Antoine`a Bourdelle`a.