Wczesna, studencka praca artysty, wykonana w pracowni grafiki W. Skoczylasa na ASP w Warszawie; nie wymieniana w podstawowej literaturze (jedynie wzmiankowana na s. 54 katalogu wystawy Czarodziej rylca, BN 2004).
"Dewizą Mrożewskiego było i pozostało na całe życie: tworzyć, może gorzej tworzyć, ale własne. W cudze karty nie zaglądać i w tym czy innym kraju nie czarować cudzymi osiągnięciami.
[...] Drzeworyty artysty są pełne dynamizmu, żywotności i różnorodnego bogactwa: treści, formy i nade wszystko wspaniałej, jedynej w swoim rodzaju techniki". (Maria Grońska - Nowoczesny drzeworyt polski, s. 158).
Malarz, drzeworytnik, ceramik. Studia w Państwowej Szkole Sztuk Zdobniczych w Poznaniu, w krakowskiej ASP /malarstwo/ i warszawskiej SSP /grafika u W. Skoczylasa/. W 1925 wyjechał do Paryża, mieszkał tam oraz w Belgii, Włoszech i Anglii do 1939. W czasie okupacji w Polsce. Po wojnie osiadł w Kalifornii. Był członkiem "Rytu".
drzeworyt na bibułce, 17,5 x 18 cm na arkuszu 22 x 31 cm, sygnowany ołówkiem pod klockiem l.d. "Leśniczówka", p.d. "Stef. Mrożewski 1924 r. /Warszawa".
Wczesna, studencka praca artysty, wykonana w pracowni grafiki W. Skoczylasa na ASP w Warszawie; nie wymieniana w podstawowej literaturze (jedynie wzmiankowana na s. 54 katalogu wystawy Czarodziej rylca, BN 2004).
"Dewizą Mrożewskiego było i pozostało na całe życie: tworzyć, może gorzej tworzyć, ale własne. W cudze karty nie zaglądać i w tym czy innym kraju nie czarować cudzymi osiągnięciami.
[...] Drzeworyty artysty są pełne dynamizmu, żywotności i różnorodnego bogactwa: treści, formy i nade wszystko wspaniałej, jedynej w swoim rodzaju techniki". (Maria Grońska - Nowoczesny drzeworyt polski, s. 158).
Malarz, drzeworytnik, ceramik. Studia w Państwowej Szkole Sztuk Zdobniczych w Poznaniu, w krakowskiej ASP /malarstwo/ i warszawskiej SSP /grafika u W. Skoczylasa/. W 1925 wyjechał do Paryża, mieszkał tam oraz w Belgii, Włoszech i Anglii do 1939. W czasie okupacji w Polsce. Po wojnie osiadł w Kalifornii. Był członkiem "Rytu".