Literatura:
Fernand Mourlot, Chagall Lithographe, 1960, s. 165, n. 153
Francuski malarz i grafik pochodzenia rosyjskiego. Wybitny przedstawiciel École de Paris. Rysunku uczył się u witebskiego malarza Juda Pen. W 1907r. rozpoczął studia w Akademii petersburskiej .W latach 1910-1914 przebywał na stypendium w Paryżu, gdzie zetknął się z kubizmem i zaprzyjaźnił z G. Apollinairem i M. Jacobem. W 1915r. ożenił się z Bellą, była ona muzą wielu jego obrazów. W 1919r. był kierownikiem artystycznym Państwowego Teatru Żydowskiego w Moskwie. Od 1947r. mieszkał na stałe w Paryżu. Po naiwno-realistycznych obrazach w początkowej twórczości, uległ wpływom kubizmu, ekspresjonizmu i surrealizmu. W jego obrazach przeważa pogodna tematyka miłosna, pejzaże, sceny religijne.
litografia oryginalna, papier, 37,5 x 52,5 cm,
sygn. na płycie Marc Chagall,
z jubileuszowej edycji Derriere le Miroir, 10 Ans D-Edition 1946-1956, Paris Maeght Editeur 1956, Mourlot 153, nakład 2000 egzemplarzy
Literatura:
Fernand Mourlot, Chagall Lithographe, 1960, s. 165, n. 153
Francuski malarz i grafik pochodzenia rosyjskiego. Wybitny przedstawiciel École de Paris. Rysunku uczył się u witebskiego malarza Juda Pen. W 1907r. rozpoczął studia w Akademii petersburskiej .W latach 1910-1914 przebywał na stypendium w Paryżu, gdzie zetknął się z kubizmem i zaprzyjaźnił z G. Apollinairem i M. Jacobem. W 1915r. ożenił się z Bellą, była ona muzą wielu jego obrazów. W 1919r. był kierownikiem artystycznym Państwowego Teatru Żydowskiego w Moskwie. Od 1947r. mieszkał na stałe w Paryżu. Po naiwno-realistycznych obrazach w początkowej twórczości, uległ wpływom kubizmu, ekspresjonizmu i surrealizmu. W jego obrazach przeważa pogodna tematyka miłosna, pejzaże, sceny religijne.