Markowicz studiował 1886-95 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, następnie w Monachium u Franza von Stucka oraz 1900-1904 u J. Gérôme’a w Paryżu. Przebywał również we Włoszech i Holandii. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka".

Na odwrocie nalepka: "Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskim 1921/II Artur Markowicz Kobiety z Egeru" oraz zakaz wywozu wystawiony przez Urząd Konserwatorski w Krakowie.
Z ekspertyzy Renaty Piątkowskiej: "Świetnie zachowany pastel jest jednym z ciekawszych w dorobku Markowicza. Artysta powrócił tu do swego ulubionego motywu - ludzi we wnętrzu... zarówno w pełnych ciepła i uroku izbach holenderskich, jak i w mieszczańskich krakowskich salonach... Obraz utrzymany jest w zielono-błękitnej gamie barwnej z akcentami pomidorowej czerwieni oraz oddaje grę świateł i cieni." Obraz stanowi jedyny dowód pobytu artysty w mieście Eger w północnych ziemiach Węgier.

37
Artur MARKOWICZ (1872-1934)

Kobiety z Egeru, 1921

pastel 46,2 × 61,5 w świetle passe-partout
sygnowany u dołu po lewej: "Artur Markowicz Eger 1921"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Markowicz studiował 1886-95 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie, następnie w Monachium u Franza von Stucka oraz 1900-1904 u J. Gérôme’a w Paryżu. Przebywał również we Włoszech i Holandii. Należał do Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka".

Na odwrocie nalepka: "Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskim 1921/II Artur Markowicz Kobiety z Egeru" oraz zakaz wywozu wystawiony przez Urząd Konserwatorski w Krakowie.
Z ekspertyzy Renaty Piątkowskiej: "Świetnie zachowany pastel jest jednym z ciekawszych w dorobku Markowicza. Artysta powrócił tu do swego ulubionego motywu - ludzi we wnętrzu... zarówno w pełnych ciepła i uroku izbach holenderskich, jak i w mieszczańskich krakowskich salonach... Obraz utrzymany jest w zielono-błękitnej gamie barwnej z akcentami pomidorowej czerwieni oraz oddaje grę świateł i cieni." Obraz stanowi jedyny dowód pobytu artysty w mieście Eger w północnych ziemiach Węgier.