Tomasz Kazikowski studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w 1977 roku w pracowni Jana Tarasina. Zrobił również aneks do dyplomu z grafiki warsztatowej w pracowni Haliny Chrostowskiej. Zajmuje się malarstwem, grafiką i rysunkiem. Jest doskonałym rysownikiem zafascynowanym ludzką postacią i jednocześnie świetnym kolorystą. Charakterystycznym rysem jego twórczości jest intymność: większość scen rozgrywa się w wyizolowanych wnętrzach - pracowniach o wyciszonej atmosferze. Swym nastrojem obrazy Kazikowskiego zbliżają się do symbolizmu. Debiutował w roku 1981. W swych dziełach łączy umiejętności świetnego rysownika i kolorysty. Wystawiał, między innymi w Galerii ASP w Warszawie, Galerii Manor House w Morris New York, warszawskiej Galerii Krytyków, Galerii Ligne Roset w Wiedniu, Domu Artysty Plastyka w Warszawie.
W prezentowanym płótnie malarz dokonując drastycznego skrótu perspektywicznego wypełnienia większą część obrazu czarną powierzchnią blatu stołu. To on dynamizuje przestrzeń i wywołuje złudzenie ruchu. Zrytmizowany układ płaszczyzn ścian i stołu kontrastuje z pomnikową, pełną znudzenia pozą półnagiej dziewczyny opierającej głowę na łokciu.
Akryl, płótno; 65 x 73 cm
Niesygnowany
Na odwrocie napis: monogram wiązany TK | 1992 | TOMASZ KAZIKOWSKI | "Kobieta WLB przy stole" | acrylic, 65 x 73 cm
Tomasz Kazikowski studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom z wyróżnieniem uzyskał w 1977 roku w pracowni Jana Tarasina. Zrobił również aneks do dyplomu z grafiki warsztatowej w pracowni Haliny Chrostowskiej. Zajmuje się malarstwem, grafiką i rysunkiem. Jest doskonałym rysownikiem zafascynowanym ludzką postacią i jednocześnie świetnym kolorystą. Charakterystycznym rysem jego twórczości jest intymność: większość scen rozgrywa się w wyizolowanych wnętrzach - pracowniach o wyciszonej atmosferze. Swym nastrojem obrazy Kazikowskiego zbliżają się do symbolizmu. Debiutował w roku 1981. W swych dziełach łączy umiejętności świetnego rysownika i kolorysty. Wystawiał, między innymi w Galerii ASP w Warszawie, Galerii Manor House w Morris New York, warszawskiej Galerii Krytyków, Galerii Ligne Roset w Wiedniu, Domu Artysty Plastyka w Warszawie.
W prezentowanym płótnie malarz dokonując drastycznego skrótu perspektywicznego wypełnienia większą część obrazu czarną powierzchnią blatu stołu. To on dynamizuje przestrzeń i wywołuje złudzenie ruchu. Zrytmizowany układ płaszczyzn ścian i stołu kontrastuje z pomnikową, pełną znudzenia pozą półnagiej dziewczyny opierającej głowę na łokciu.