Grafik i projektant wnętrz. Uczęszczał do poznańskiej Szkoły Sztuk Zdobniczych, gdzie opanował warsztat graficzny pod kierunkiem J. Wronieckiego. W 1925 odbył podróż do Włoch i odwiedził Paryż. W 1928 ukończył artystyczną edukację i wziął udział w przygotowywaniu pawilonów na Powszechną Wystawę Krajową, która odbyła się w 1929 w Poznaniu. Zadebiutował indywidualną wystawą urządzoną w 1928 w Wielkopolskim Związku Artystów Plastyków. Podczas pobytu w Paryżu na przełomie 1929/30 opanował technikę druków rotograwiurowych. Po powrocie do kraju objął kierownictwo artystyczne czasopism "As" i "Światowid". Zajmował się grafiką warsztatową i użytkową, projektował graficzną oprawę czasopism i książek. Uprawiał także malarstwo pejzażowe. W 1933 wstąpił do Cechu Artystów Plastyków Jednoróg, ugrupowania o kolorystycznej orientacji. Podejmował też eksperymenty w zakresie filmu awangardowego. W 1935 przebywał w Belgii i Holandii. Po wojnie pełnił funkcję kierownika artystycznego czasopism "Przekrój" i "Panorama". W oferowanej pracy będącej projektem okładki magazynu mód pobrzmiewają zarówno echa awangardowego wzornictwa jak i reminiscencje stylistyki art déco. Zredukowaną do antytezy czerni i bieli skalę barw dopełniają jedynie drobne akcenty różu i pochodne brązu; diagonalne linie akcentują geometryzację form i uproszczony krój liternictwa. Element liryzmu wprowadza natomiast wyidealizowany wizerunek kobiety modnej, plakatowo spłaszczony, linearny, nie pozbawiony wdzięku i subtelności.
kolaż, tusz, akwarela, 20 x 16
sygn. u dołu po środku: :J. M. Brzeski 1929
Grafik i projektant wnętrz. Uczęszczał do poznańskiej Szkoły Sztuk Zdobniczych, gdzie opanował warsztat graficzny pod kierunkiem J. Wronieckiego. W 1925 odbył podróż do Włoch i odwiedził Paryż. W 1928 ukończył artystyczną edukację i wziął udział w przygotowywaniu pawilonów na Powszechną Wystawę Krajową, która odbyła się w 1929 w Poznaniu. Zadebiutował indywidualną wystawą urządzoną w 1928 w Wielkopolskim Związku Artystów Plastyków. Podczas pobytu w Paryżu na przełomie 1929/30 opanował technikę druków rotograwiurowych. Po powrocie do kraju objął kierownictwo artystyczne czasopism "As" i "Światowid". Zajmował się grafiką warsztatową i użytkową, projektował graficzną oprawę czasopism i książek. Uprawiał także malarstwo pejzażowe. W 1933 wstąpił do Cechu Artystów Plastyków Jednoróg, ugrupowania o kolorystycznej orientacji. Podejmował też eksperymenty w zakresie filmu awangardowego. W 1935 przebywał w Belgii i Holandii. Po wojnie pełnił funkcję kierownika artystycznego czasopism "Przekrój" i "Panorama". W oferowanej pracy będącej projektem okładki magazynu mód pobrzmiewają zarówno echa awangardowego wzornictwa jak i reminiscencje stylistyki art déco. Zredukowaną do antytezy czerni i bieli skalę barw dopełniają jedynie drobne akcenty różu i pochodne brązu; diagonalne linie akcentują geometryzację form i uproszczony krój liternictwa. Element liryzmu wprowadza natomiast wyidealizowany wizerunek kobiety modnej, plakatowo spłaszczony, linearny, nie pozbawiony wdzięku i subtelności.