Obraz był zdeponowany w 1950 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie, nr inw. 185301.

Michalina Krzyżanowska z Piotruszewskich początkowo uczyła się malarstwa u M. Kotarbińskiego a od 1904 roku w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u K. Krzyżanowskiego, swojego późniejszego męża. Naukę uzupełniała w Paryżu, między innymi u M. Denisa. Dużo podróżowała, uczestniczyła w plenerach malarskich swego męża, zwiedzała Włochy, Anglię. I wojną światową spędziła na Wołyniu i w Kijowie. Dopiero po śmierci męża w 1922 roku zaczęła wystawiać swoje malarstwo. Była członkiem Zachęty. Wystawiała w kraju i za granicą. W latach 1950-1956 była więźniem politycznym, a jej prace i jej męża zdeponowano wówczas w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej twórczość wykazywała wyraźne wpływy malarstwa Konrada Krzyżanowskiego. Charakteryzowała się dramatycznym napięciem i swobodą w stosowanych technikach malarskich.

25
Michalina KRZYŻANOWSKA (1883-1962)

Jesienne kwiaty, 1932

olej, dykta; 40 x 32 cm;
sygnowany po lewej stronie u dołu: Michalina Krzyżanowska 38 r.; na odwrocie dwie nalepki, z odręcznym napisem: Michalina Krzyżanowska | "Jesienne kwiaty" | cena 3.000 zł | N. II, na drugiej opis obrazu wraz z numerem poz. 52 według spisu muzealnego prac Konrada i Michaliny Krzyżanowskich, zdeponowanych w Muzeum w 1950 roku

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Obraz był zdeponowany w 1950 roku w Muzeum Narodowym w Warszawie, nr inw. 185301.

Michalina Krzyżanowska z Piotruszewskich początkowo uczyła się malarstwa u M. Kotarbińskiego a od 1904 roku w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych u K. Krzyżanowskiego, swojego późniejszego męża. Naukę uzupełniała w Paryżu, między innymi u M. Denisa. Dużo podróżowała, uczestniczyła w plenerach malarskich swego męża, zwiedzała Włochy, Anglię. I wojną światową spędziła na Wołyniu i w Kijowie. Dopiero po śmierci męża w 1922 roku zaczęła wystawiać swoje malarstwo. Była członkiem Zachęty. Wystawiała w kraju i za granicą. W latach 1950-1956 była więźniem politycznym, a jej prace i jej męża zdeponowano wówczas w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej twórczość wykazywała wyraźne wpływy malarstwa Konrada Krzyżanowskiego. Charakteryzowała się dramatycznym napięciem i swobodą w stosowanych technikach malarskich.