Polska malarka i ilustratorka. Pochodziła z zamożnej rodziny. W 1914 r. wyjechała do Paryża. Uczyła się malarstwa po kierunkiem Fernanda Humberta i Louisa Biloula w paryskiej Ecole des Beaux-Arts. W 1919 r. wyszła za mąż za australijskiego żołnierza Charlesa Kleynacka, z którym wyjechała do Melbourne. W 1921 r. wróciła do Paryża, gdzie związała się ze środowiskiem surrealistów. Często jeździła do Hiszpanii gdzie poznała Joana Miro. Drugim jej przyjacielem był George Roualt. Po raz pierwszy wystawiła swoje prace w 1924 na Salonie Jesiennym. W latach 1924-1925 wystawiała na Salonie Niezależnych. W 1926 r. w Salon des Tuileries. W roku 1933 w Galerie Marseille, a w roku 1943 w Galerie d'art de l'Etoile. Malowała w stylu bliskim fowizmu. Częstym tematem jej obrazów był cyrk.
Olej, płótno; 46 x 39 cm
Sygnowany p.d.: dora bianka
Polska malarka i ilustratorka. Pochodziła z zamożnej rodziny. W 1914 r. wyjechała do Paryża. Uczyła się malarstwa po kierunkiem Fernanda Humberta i Louisa Biloula w paryskiej Ecole des Beaux-Arts. W 1919 r. wyszła za mąż za australijskiego żołnierza Charlesa Kleynacka, z którym wyjechała do Melbourne. W 1921 r. wróciła do Paryża, gdzie związała się ze środowiskiem surrealistów. Często jeździła do Hiszpanii gdzie poznała Joana Miro. Drugim jej przyjacielem był George Roualt. Po raz pierwszy wystawiła swoje prace w 1924 na Salonie Jesiennym. W latach 1924-1925 wystawiała na Salonie Niezależnych. W 1926 r. w Salon des Tuileries. W roku 1933 w Galerie Marseille, a w roku 1943 w Galerie d'art de l'Etoile. Malowała w stylu bliskim fowizmu. Częstym tematem jej obrazów był cyrk.