Pejzaże Natana Grunsweigha były inspirowane postimpresjonizmem. W latach 20-tych, jak pisze Jerzy Malinowski i Barbara Brus-Malinowska miały charakter "statycznie ujętych pejzaży z przedmieść o precyzyjnie uwydatnionym, zgeometryzowanym konturze i zielonobrunatnym kolorycie". W przedstawianej pracy, mimo że nie jest datowana, można dostrzec nawiązanie do tego opisu. W kolejnej dekadzie Grunsweigh w swoich pejzażach stosował żywszą kolorystykę, zróżnicowaną fakturę, a tym samym obrazy te były "bardziej ekspresyjne". "Cinema" wpisuje się w zainteresowanie artysty motywem pejzażowym.

43
Natan (Nathan) GRUNSWEIGH (1880 Kraków - 1956 Paryż)

Cinema

olej, tektura; 22,8 x 22,5 cm w św. p-p.;
sygn. l. d.: Grunsweigh

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pejzaże Natana Grunsweigha były inspirowane postimpresjonizmem. W latach 20-tych, jak pisze Jerzy Malinowski i Barbara Brus-Malinowska miały charakter "statycznie ujętych pejzaży z przedmieść o precyzyjnie uwydatnionym, zgeometryzowanym konturze i zielonobrunatnym kolorycie". W przedstawianej pracy, mimo że nie jest datowana, można dostrzec nawiązanie do tego opisu. W kolejnej dekadzie Grunsweigh w swoich pejzażach stosował żywszą kolorystykę, zróżnicowaną fakturę, a tym samym obrazy te były "bardziej ekspresyjne". "Cinema" wpisuje się w zainteresowanie artysty motywem pejzażowym.