Obraz opisany i reprodukowany:
– Andrzej Fogtt, wyd. Andrzej Fogtt, Warszawa 2011, s. 117 [repr. pod tytułem Anioł, wymiary 185 x 132 cm].
W 1992 roku, w cyklu obrazów opatrzonych wspólnym tytułem Przestrzeń energetyczna, Andrzej Fogtt przeprowadził śmiały eksperyment formalny. Malarskim tworzywem stały się mieszane z farbą opiłki żelaza, na które artysta oddziaływał magnesem, rozprowadzając je na płótnie i włączając takie fragmenty do malowanych klasycznie kompozycji. Poszukiwania te wynikały z fascynacji współdziałaniem między materią a realną energią, oddziałującą na tę materię.
olej, opiłki żelaza, magnes, płótno
195 x 128,5 cm
sygn. p.d.: 1996 R | Fogtt, obok trójkąt z wpisaną literą E
sygn. na odwr. żółtą farbą p.g.: Anioł który | WIRUJE ŻYCIEM | WÜRGENGEL | 1996 R | Aj Fogtt | [znak trójkąta z wpisaną literą] E | Olej + F804
l.d. wzdłuż krawędzi: Andrzej Fogtt
Obraz opisany i reprodukowany:
– Andrzej Fogtt, wyd. Andrzej Fogtt, Warszawa 2011, s. 117 [repr. pod tytułem Anioł, wymiary 185 x 132 cm].
W 1992 roku, w cyklu obrazów opatrzonych wspólnym tytułem Przestrzeń energetyczna, Andrzej Fogtt przeprowadził śmiały eksperyment formalny. Malarskim tworzywem stały się mieszane z farbą opiłki żelaza, na które artysta oddziaływał magnesem, rozprowadzając je na płótnie i włączając takie fragmenty do malowanych klasycznie kompozycji. Poszukiwania te wynikały z fascynacji współdziałaniem między materią a realną energią, oddziałującą na tę materię.